schwäbisch schwätza
schwäbisch zom ahöra

Schwäbisches Wörterbuch

   

Treffer: 87 von 12.186
1 2345

Kein direkter Treffer, die Suchvorgaben wurden daher erweitert!

Audio

Schwäbisch
Deutsch
 

A leers Brod

Essen&Trinken

Ein Brot ohne jeglichen Aufstrich

A leers Brod ko abbr au saumäßig guad schmegga, wenns grad frisch aus'am Ofa kommd ond so richdig schee rösch isch!


 

brechen, abbrechen

Mir isch grad an Gnobbf abgfaddzd.


Konjugation


Partizip Perfekt: abgfaddzd - abgebrochen

Konjunktiv:
I däd abfatza
Du dädsch abfatza
Er däd abfatza
Mir dädad abfatza
Ihr dädad abfatza
Sia dädad abfatza

Futur:
I werd abfatza
Du wirsch abfatza
Er wird abfatza
Mir werdad abfatza
Ihr werdad abfatza
Sia werdad abfatza



 

Alter

Witz

"Send Sia grad eigschdiega?" fragt ein Kontrolleur den weiblichen Fahrgast. "Freile, oddr moinad sia vielleichd, i sei en dem Waga do uff d'Weld komma?" - "Awa! So alde Kärra henn mir gar net!"


 

Woran denkst Du gerade?

Bei schwäbischen Männern weniger beliebte Frage...


 

Der steht kurz vor einer Lungenentzündung, es fehlt nicht viel, dass er ernsthaft krank wird.

Bruddla, Brägla, Goschla

Eigenheit

Nichts macht der Schwabe lieber, als romzombruddla, also sich über Gott und die Welt zu beklagen, um dabei eigentlich vergessen zu machen, dass es ihm saugut geht.

Mehr anzeigen


Der Bruddler lässt seinem Ärger nie lauthals freien Lauf, er mault vielmehr leise vor sich hin, manchmal gerade noch laut genug, um verstanden zu werden, manchmal aber auch für andere unverständlich wie im Selbstgespräch.

Das kann sich dann so anhören:

"Jetz ko mi dann ällas so was von am Arsch legga, I benn doch emmr bloß dr Seggl ond soll älle helfa, abbr wer hilft denn mir, ond warom schbringt denn jetz der glombade Scheiß-Rasamähr nedd a, ond des Kabel isch au bees vrwurschdld, wer war denn do dra, ja verreck, jetz hanne au no mei Schaffhos verrissa, weil dr Nochbr sei verschissene Heck nedd gschnidda hodd, dem due abbr glei dr Roschd ra, ond mei Bier isch au scho widdr leer, friahr war irgendwie meh drenn in ra Flasch, I kennd grad uff dr Sau nausfahra!"

Hier zeigt sich die melancholische Seite des Schwaben, seine verschämte Sentimentalität und sein verstecktes Selbstmitleid. Nichts und niemand kann ihn in dieser Stimmung aufmuntern, er ist mit Gott und der Welt und besonders mit sich selbst uneins.

Wenn ein Bauer eine riesige Ernte einfährt und dazu beglückwünscht wird, sagt er bestimmt: 'Guggat Se abbr, wia ausglaugt s'Erdreich isch'.

Erhöht die Regierung die Steuern, jammert es allenthalben 'Dia saugad ons no vollends aus' - gibt es aber Steuerentlastungen, dann werden Sie unweigerlich die Worte hören: 'Vo was wellad dia denn dia eigendlich d'Schulda zriggzahla ?'.

Der Schwabe in seiner permanenten Ambivalenz, der ständigen Versuchung von allen Dingen zwei Seiten zu sehen und zu respektieren, kann gar nie zufrieden sein.

Und will es auch gar nicht, 'sonsch gäbs jo nix meh zom bruddla!'


 

Die Türglocke funktioniert derzeit leider nicht!

 

Der hat gerade die Wahrheit erkannt - wörtl.: Dem sind gerade die Augen aufgegangen wie Wagenräder

 

Den könnte ich grad an die Wand klatschen

 

Das interessiert mich nicht! Ist mir egal! Das geht mir am Arsch vorbei!

 

Der ist faul wie Sünde! - wörtl.: Der macht wohl auch gerade die Schäferprüfung!

 

Das hat mir gerade noch gefehlt! Das braucht doch kein Mensch!

 

Das juckt mich herzlich wenig! - wörtl.: Das geht mir am Arsch vorbei!

 

Das habe ich im Moment verabredet

 

Das habe ich gerade noch hinbekommen

 

Das ist mir wurst

 

Das ist mir sehr unangenehm, das mache ich sehr ungern - wörtl.: Das ist für mich wie Dreck fressen

 

This is not from bad parents.

 

present value


1 2345


© 2024 schwaebisch-schwaetza.de | Peter-Michael Mangold