schwäbisch schwätza
schwäbisch zom ahöra

Schwäbisches Wörterbuch

   

Treffer: 480 von 12.186
123 45»

Kein direkter Treffer, die Suchvorgaben wurden daher erweitert!

Audio

Schwäbisch
Deutsch
 

Sticker, Aufkleber

An Bäbbr isch a Doil, was henda druff bäbbig isch.
Abbr net älles was hendadruff bäbbig isch, isch au an Bäbbr!
Ischs nemmlich bloß vorna druff bäbbig, no ischs dreggad, abbr koin Bäbbr. Abbr an Bäbbr ko au vorna druff bäbbig sei, no ischs hald an dreggadr Bäbbr.
An richdigr Bäbbr isch erschd an Bäbbr, wennr wo druffbäbbd. Ond ohne dass'r henda druff bäbbig isch, bäbbds net ond isch dodrwäda au koin Bäbbr.
Mr nemmd also a Babierle, des wo an Bäbbr werda soll - machds hendadruff bäbbig ond scho ischs an Bäbbr. Wenn an Bäbbr wo druff bäbbd, no isch des Doil bebäbbd.
Scheene Bäbbr hoissd mer au Schdiggr ond dia werdad emma Schdiggrbiachle gsammeld.


Siehe auch:

Guggabäbbr,

 

Ist alles in Ordnung? Haben Sie noch Wünsche?

 

Alles ist vergänglich .. - wörtl.: Bei dieser Frau muss man auch sagen, früher war sie bildschön und heute ist nur noch das Bild schön.

 

Du spinnst doch! - wörtl.: Bei Dir ist wohl die Hebamme noch nicht bezahlt worden!

 

Einfach immer optimistisch ans Werk gehen - wörtl.: Mit Bügeln kann man noch manches ausbügeln, hat der Schneider gesagt, als den Hosenladen hinten angenäht hatte

 

Bei der Arbeit frieren und beim Essen schwitzen, diese Menschen mag ich nicht.

 

Ich bringe nichts mehr runter - wörtl.: Beißen könnte ich noch, aber nicht mehr runterschlucken.

 

Dann bin ich halt mal so frei und nehme noch ein Stück.

 

Hast Du noch alle Tassen im Schrank? - wörtl.: Bist Du noch ganz durchgebacken?

 

Bist Du noch nicht müde?

 

Bist Du noch wach?

 

Blumen machen als Mitbringsel immer Freude!

 

Nur keine Angst vor den Herren, Bauern sind auch Menschen.

 

Nur noch ein winziges Stück

 

Brauchen wir noch etwas?

 

Du brauchst gar nicht erst zu fragen! Frag noch nicht mal!

 

Probiers noch einmal!

 

Bronzgiggle

Schimpfwort

Noch dämlichere Frau (als Brunzgugg)

Bruddla, Brägla, Goschla

Eigenheit

Nichts macht der Schwabe lieber, als romzombruddla, also sich über Gott und die Welt zu beklagen, um dabei eigentlich vergessen zu machen, dass es ihm saugut geht.

Mehr anzeigen


Der Bruddler lässt seinem Ärger nie lauthals freien Lauf, er mault vielmehr leise vor sich hin, manchmal gerade noch laut genug, um verstanden zu werden, manchmal aber auch für andere unverständlich wie im Selbstgespräch.

Das kann sich dann so anhören:

"Jetz ko mi dann ällas so was von am Arsch legga, I benn doch emmr bloß dr Seggl ond soll älle helfa, abbr wer hilft denn mir, ond warom schbringt denn jetz der glombade Scheiß-Rasamähr nedd a, ond des Kabel isch au bees vrwurschdld, wer war denn do dra, ja verreck, jetz hanne au no mei Schaffhos verrissa, weil dr Nochbr sei verschissene Heck nedd gschnidda hodd, dem due abbr glei dr Roschd ra, ond mei Bier isch au scho widdr leer, friahr war irgendwie meh drenn in ra Flasch, I kennd grad uff dr Sau nausfahra!"

Hier zeigt sich die melancholische Seite des Schwaben, seine verschämte Sentimentalität und sein verstecktes Selbstmitleid. Nichts und niemand kann ihn in dieser Stimmung aufmuntern, er ist mit Gott und der Welt und besonders mit sich selbst uneins.

Wenn ein Bauer eine riesige Ernte einfährt und dazu beglückwünscht wird, sagt er bestimmt: 'Guggat Se abbr, wia ausglaugt s'Erdreich isch'.

Erhöht die Regierung die Steuern, jammert es allenthalben 'Dia saugad ons no vollends aus' - gibt es aber Steuerentlastungen, dann werden Sie unweigerlich die Worte hören: 'Vo was wellad dia denn dia eigendlich d'Schulda zriggzahla ?'.

Der Schwabe in seiner permanenten Ambivalenz, der ständigen Versuchung von allen Dingen zwei Seiten zu sehen und zu respektieren, kann gar nie zufrieden sein.

Und will es auch gar nicht, 'sonsch gäbs jo nix meh zom bruddla!'


 

Denk noch mal nach


123 45»


© 2024 schwaebisch-schwaetza.de | Peter-Michael Mangold